Kundtjänst
Vanliga frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får.
Du kan vara lugn, vi hjälper dig att välja rätt. Följ länken nedan så finner du vår produktväljare där vi genom några enkla frågor guidar dig så du får det abonnemang som passar dig bäst.
Givetvis kan du det. Även om du har bindningstid kan vi hjälpa dig och du får då tillgodoräkna dig eventuella kampanjer eftersom du tecknar abonnemang hos oss under kampanjperioden.
Ja absolut kan man besöka oss. Vi är ett 100% lokalt ägt företag och har våra rötter här i Ljungby. I vårt huvuddirektiv står klart och tydligt att vi jobbar kundfokuserat och att våra kunder lätt skall kunna komma i kontakt med oss är en självklarhet. Vi har vår lokal på Gängesvägen 13. Där finner du rådgivare och teknisk personal som står till er tjänst
Självklart. Via vår installationsgaranti är det ett av våra kundlöften att er anslutning skall fungera, innan vi börjar debitera er. Om ni behöver utökad hjälp så har vi vår installationshjälp som innebär att vi ser till att era enheter också fungerar mot internet.
Ja via vår samarbetspartner Telavox kan vi erbjuda IP telefoni till er.
Nej det gör vi inte. Det är endast Ljungby Energi som levererar TV kanaler via fibernätet, ingen annan. Avtal gällande TV kan endast tecknas via Ljungby Energi.
Nej tyvärr ingår inte router i våra abonnemang.
Oavsett om du har fiber idag från en annan leverantör eller om du vill skaffa fiber så börjar du med att fylla i vårt beställningsformulär.
Driftinformation
Driftsstörningarna med TV Play är avhjälpta sedan måndag kväll och vi skall nu åter ha full funktionalitet. Orsaken till störningen var en ändring TV4 Play gjort i sina system som påverkade våra DNS servrar och krävde en justering som TV4 Play ej kunde förutse. Det är bekräftat att störningen påverkat flera internetoperatörer. #driftstatus ... Se merSe mindre
Vi upplever stundtals problem med streaming av innehåll från TV4 Play. Detta är anmält till TV4 Play som bekräftar att det råder driftsstörningar för tillfället. Vi uppdaterar när vi får mer info. #driftstatus ... Se merSe mindre
8 CommentsKommentera på Facebook
Tack så mycket för infon, vi trodde nästan att det var vår TV som var problemet 😅
Tack för info!
Tack för infon
Felanmälan
Har du problem med ditt internet?
Fyll i uppgifterna här bredvid och skicka in en felanmälan.
1 CommentKommentera på Facebook
Wi-Fi kopplingen störs till och från hela tiden. Har gjort väldigt länge vilket sabbar boxer-tittandet.